logoplus7

Εκτύπωση

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Γράφτηκε από τον/την Super User on . Posted in Ανακοινώσεις

EΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 145ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Στην Αθήνα και στο γραφείο του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του 145ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, ημέρα Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 13:15 π.μ. συνήλθε μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε τακτική συνεδρίαση με σκοπό να συζητήσει, να προτείνει και να λάβει αποφάσεις που αφορούν στην οργάνωση του Εσωτερικού κανονισμού της Σχολικής Μονάδας που

αποτελεί ένα από τα βασικότερα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποσκοπεί στην όσο το δυνατόν καλύτερη οργάνωσή της και αποτελεσματικότερης διεξαγωγής της, τόσο σε διοικητικό όσο και σε επιστημονικό-παιδαγωγικό επίπεδο.

   Με τον όρο «εσωτερικό κανονισμό» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

   Σκοπός είναι η διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

   Η εφαρμογή του εσωτερικού σχολικού κανονισμού δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά αντίθετα με την εφαρμογή της να βοηθήσει τη σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη της να σέβονται την ελευθερία του άλλου και γενικότερα να διαμορφώσει δημοκρατικές αρχές.

   Υπεύθυνοι για τον προγραμματισμό και την εξασφάλιση των συνθηκών εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου, είναι όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης καθώς και οι εκπαιδευτικοί. Συγκεκριμένα ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από διαλογική συζήτηση έλαβε τις παρακάτω αποφάσεις:

  

1.Προσέλευση- παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

 

   Το πρωί 8:00 π.μ. έως 8:15 π.μ. η εξώπορτα του Σχολείου παραμένει ανοιχτή για την προσέλευση των μαθητών. Με την έναρξη των μαθημάτων, η πόρτα θα κλειδώνει 8: 20 π.μ. με μέριμνα και ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών του Σχολείου καθόλη τη διάρκεια των μαθημάτων και λειτουργίας του Σχολείου (Κανονικό και Ολοήμερο Πρόγραμμα).

   Οι τάξεις το μεσημέρι 13:15 μ.μ. με τη λήξη των μαθημάτων τους, θα αποχωρούν από το σχολείο κατά τμήματα οργανωμένα, με τη συνοδεία των δασκάλων τους και των ειδικοτήτων που διδάσκουν την τελευταία ώρα και την παράδοση στους γονείς τους και κηδεμόνες από τις εισόδους – εξόδους του Σχολείου. (άρθρο 18 παρ.Β εδ.2, Π.Δ. 79/2017).

Κατά το Σχολικό Έτος 2021-22 λόγω της πανδημίας COVID-19 αποφασίζεται, οι μαθητές/τριες των τάξεων Α΄-Β΄και Γ΄να εισέρχονται και να εξέρχονται από την είσοδο-έξοδο της οδού Πυροσβέστη Χοϊδά και οι μαθητές των τάξεων Δ΄- Ε΄& ΣΤ΄από την είσοδο- έξοδο Νικηφόρου Γρηγορά για να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός μεταξύ των μαθητών/τριών.

 

   Το μεσημέρι 13:25 μ.μ. οι πόρτες θα ξανακλειδώνουν με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, όταν θα έχει φύγει με ασφάλεια και ο τελευταίος μαθητής τους.

Οι δάσκαλοι και οι ειδικότητες υπεύθυνοι και εφημερεύοντες του Ολοήμερου Προγράμματος θα φροντίζουν να φεύγουν με ασφάλεια όλοι οι μαθητές με την πρώτη αποχώρηση στις 15:00 καθώς και με λήξη 16:00 μ.μ. του Ολοήμερου Σχολείου.

   Οι εφημερεύοντες δεν επιτρέπουν στους μαθητές κατά την ώρα των διαλειμμάτων να ανεβοκατεβαίνουν στα κλιμακοστάσια και να παίζουν μπάλα στο προαύλιο.

   Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών στο προαύλιο την ώρα των διαλειμμάτων, εφαρμόζεται Ειδικό Πρόγραμμα εφημερίας επιτήρησης και ασφάλειας των μαθητών στο ισόγειο του Σχολείου από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Ποτέ βέβαια το τμήμα δεν μπορεί να σχολάσει νωρίτερα από 13: 15 μ.μ.. Αποχώρηση μαθητή από το Σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση του Δ/ντή ή του δασκάλου της τάξης με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά τους (ενημέρωση, σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων – συνοδεία μαθητών).(άρθρο 12 αρ.2 εδ.η Π.Δ.79/2017).

2.Συμπεροφορά μαθητών/τριών- Παιδαγωγικός έλεγχος

 

   Τα προβλήματα συμπεριφοράς κάθε μαθητή θα εξετάζονται με ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα και αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του Δ/ντή και των εκπαιδευτικών με τους γονείς, τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης και με τους Σχολικούς Συντονιστές (Γενικής και Ειδικής Αγωγής), για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται σε καμία περίπτωση (άρθρο 12 Π.Δ. 79/2017). Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους. Η εφημερία δεν ανήκει στις πρόσθετες υπηρεσίες (άρθρο 13 παρ. 8 Ν.1566/85) κα από αυτή απαλλάσσονται μόνο ο Δ/ντής και ο Υπ/ντής του Σχολείου. Ο αριθμός των εφημερευόντων ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Προβλέπονται κατά το Σχολικό Έτος 2021-22 λόγω της πανδημίας διαφορετικά διαλείμματα σε σταθερές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, τόσο το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων όσο και το πρόγραμμα εφημεριών δύναται να αναπροσαρμόζεται κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής Μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων. Επειδή λόγω των διαφορετικών διαλειμμάτων οι εφημερεύοντες δεν επαρκούν, ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε ομόφωνα ενιαία διαλείμματα σε σταθερές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων για όλες τις τάξεις και τμήματα μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

Υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη κατά την διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Γι’ αυτό εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας μαζί με τους μαθητές και εξέρχεται μετά την αποχώρηση αυτών συνοδεύοντας τους μαθητές του στο προαύλιο (άρθρο 12 εδ.9 Π.Δ. 79/2017).

   Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές επιτηρούνται από τους εφημερεύοντες σε συγκεκριμένους σχολικούς χώρους του προαυλείου σύμφωνα με τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. έναντι του COVID-19 και δεν επιτρέπεται να προσεγγίζουν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τις καγκελόπορτες του σχολείου που άπτονται εξωτερικών δημόσιων δρόμων. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα και ασφάλεια των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.(άρθρο 12 εδ.1 Π.Δ. 79/2017). Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών και οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο δεν επιτρέπεται σύμφωνα με τους κανόνες του σχολικού κανονισμού, να καλούν τους μαθητές κατά την ώρα των διαλειμμάτων να προσεγγίζουν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα και τις καγκελόπορτες του σχολείου που άπτονται εξωτερικών δημόσιων δρόμων.Το διάλειμμα είναι ώρα χαλάρωσης, ελευθερίας και χαράς των παιδιών.

Είναι ώρα παιχνιδιού, κοινωνικοποίησης και ατομικών αναγκών και έτσι πρέπει να παραμείνει.

Για οποιοδήποτε θέμα σε ώρες λειτουργίας του σχολείου που αφορά τα παιδιά τους, επικοινωνούν με την διεύθυνση από την κεντρική φυλασσόμενη είσοδο του σχολείου. Το σχολείο λειτουργεί με γνώμονα πάντα το συμφέρον, τη σωματική ακεραιότητα και ασφάλεια όλων των μαθητών του σχολείου, υιοθετώντας κανόνες που συμβάλλουν στον αμοιβαίο σεβασμό και τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Μετά από κάθε διάλειμμα ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη διδακτική ώρα συνοδεύει οργανωμένα το τμήμα του στην αίθουσα διδασκαλίας.

3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

   Η ανάπτυξη θετικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή / και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

   Οι εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών που προκύπτουν κατά την διδασκαλία και την εφημερία τους. Σε περιπτώσεις αδυναμίας για το θέμα ενημερώνεται ο διευθυντής του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων.

   Θεωρούμε, ότι καθήκον κάθε εκπαιδευτικού είναι να αφουγκράζεται την τάξη του. Να αντιλαμβάνεται εγκαίρως κάθε είδους περιστατικά και να ενεργεί διακριτικά και προληπτικά. Η λεκτική βία μεταξύ των μαθητών δε γίνεται εύκολα αντιληπτή από το σχολικό περιβάλλον, για αυτό και είναι πολύ σημαντικό το παιδί να νιώθει εμπιστοσύνη, ώστε να μπορεί να μιλά ελεύθερα για αυτό που του συμβαίνει.

   Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με τους μαθητές, σέβονται την προσωπικότητά τους και μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών τους. Συνεργάζονται με το διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους Σχολικούς Συντονιστές, για την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο είναι να συμβάλει στην προετοιμασία όλων των παιδιών χωρίς φυλετικές διακρίσεις και αποκλεισμούς.

   Επομένως παρατηρούμε καθημερινά τις συμπεριφορές των μαθητών μας και ανησυχούμε όταν ο μαθητής μας αλλάζει συνήθειες και συμπεριφορές, σε περιπτώσεις παρόμοιες να ενημερώνεται ο διευθυντής του σχολείου.

   Θα απαγορεύεται η είσοδος κάθε ατόμου στο Σχολείο, χωρίς εξακρίβωση των στοιχείων του και του σκοπού εισόδου σ’ αυτό από τους εφημερεύοντες. Θα ενημερώνεται αμέσως ο Δ/ντής και ο Υπ/ντής του Σχολείου. Κανένα άτομο πλην των μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του Σχολείου και Σχολικού Χώρου, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι χώρος εντός του σχολείου για τις συνεδριάσεις τους, κατά την ώρα λειτουργίας του Σχολείου. Εξαίρεση αποτελεί η παρουσία φοιτητών- σπουδαστών για την πρακτική τους άσκηση ή κάθε άλλη περίπτωση που ορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις.( άρθρο 16,εδ.12 και 18 εδ.3 Π.Δ. 79/2017).

   Το Σχολείο είναι μεν δημόσια υπηρεσία, αλλά λόγω της ιδιομορφίας του έργου που επιτελείται, δεν μπορούν να παρευρίσκονται στους χώρους του, οποιαδήποτε ώρα γονείς ή ενδιαφερόμενοι πολίτες, αφού αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.

4. Σχολικές Εκδηλώσεις- Δραστηριότητες

 

   Στα πλαίσια της Σχολικής Ζωής και του Πολιτισμού, Προγράμματα Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά – Αγωγής Υγείας – Αγωγής Καταναλωτή – Κυκλοφοριακής Αγωγής και η παρουσία Ειδικών Επιστημόνων, Καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών, πνευματικών ανθρώπων κλπ, θα πραγματοποιούνται με ευθύνη του Δ/ντή και του Συλλόγου Διδασκόντων και την ενημέρωση του Σχολικού Συντονιστή.(άρθρο16,παρ.12,Π.Δ.79/2017) και πάντα λαμβάνοντας κάθε εκπαιδευτκός όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας. Αιτήματα εκπροσώπων μέσων μαζικής ενημέρωσης σχετικά με την πραγματοποίηση επισκέψεων σε Σχολικές Μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, καθώς και έρευνες, πραγματοποιούνται μόνο με την έγκριση των αρμόδιων Δ/νσεων του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ., σύμφωνα με την υπ’ αρ, 49181/Γ2/18-5-2005 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

   Εφόσον τους χορηγηθεί η σχετική άδεια, θα λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊό COVID-19 και επιπλέον να διασφαλίζεται ο σεβασμός της προσωπικότητας και των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων, καθώς και η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Επίσης σε καμία περίπτωση δεν θα δίνονται στοιχεία των μαθητών σε πρόσωπα ή φορείς.

 

Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ δεν επιτρέπονται εκπαιδευτικές εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα και προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας και τη συμμετοχή των 2/3 των μαθητών του τμήματος λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

 

5. Συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας- Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Το σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/ της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται στην αρχή του διδακτικού έτους από το δάσκαλο της τάξης και από το διευθυντή για το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και για κάθε θέμα που αφορά τη λειτουργία του σχολείου, τη διδακτική πράξη, τη συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, την οργάνωση της τάξης, τις απαιτήσεις του σχολείου, τις προσδοκίες των γονέων και άλλα συναφή θέματα.

   Η ενημέρωση των γονέων μετά τη λήξη του τριμήνου γίνεται σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017 και αφορούν την αξιολόγηση και τις εγκυκλίους της Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου πραγματοποιείται, με ευθύνη του Δ/ντή, συνάντηση με τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, στους οποίους χορηγείται έλεγχος προόδου, ο τύπος του οποίου καθορίζεται με υπουργική απόφαση. Οι συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και γίνονται σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός του εργασιακού ωραρίου. ( άρθρο 14 Παρ. 4 εδ. γ. 79/2017).

   Κατά το Σχολικό Έτος 2021-22 λόγω της πανδημίας COVID-19 κάθε εκπ/κός ορίζει ημέρα και ώρα συνεργασίας, μετά την λήξη των μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και εντός του εργασιακού ωραρίου με τους γονείς των μαθητών, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού σε καθορισμένο χώρο του σχολείου, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας μία τουλάχιστον φορά το μήνα ή όταν κατά την κρίση του διδάσκοντα παρίσταται ανάγκη επικοινωνίας. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο βιβλίο πράξεων του διδακτικού προσωπικού και γνωστοποιούνται στους γονείς. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτικούς κάθε φορά που προκύπτουν προβλήματα. ( άρθρο 14 Παρ. 4 εδ. β. 79/2017) κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού με τον διδάσκοντα σε καθορισμένο χώρο του σχολείου.

Ο Δ/ντής και οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί με τηλεφωνική επικοινωνία ενημερώνουν το χρόνο των τακτικών ή έκτακτων επισκέψεων των γονέων και κηδεμόνων στο Σχολείο λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊό COVID-19, ώστε έτσι να μη δημιουργούνται προβλήματα συνωστισμού και συγχρωτισμού μεταξύ των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Οποιαδήποτε συνάντηση συνεργασίας και συνεδριάσεων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, γίνεται κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης του Δ/ντή και σε χρόνο μη λειτουργίας του Σχολείου.

   Οι γονείς στηρίζουν το έργο των εκπαιδευτικών και συνεργάζονται μαζί τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρεμβαίνουν σε θέματα λειτουργίας του σχολείου, διδακτικής πράξης, αξιολόγησης και εποπτείας του εκπαιδευτικού έργου.

   Η φοίτηση των μαθητών παρακολουθείται από το δάσκαλο της Τάξης. Καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες των μαθητών στον Ημερήσιο ΄Ελεγχο και για το θέμα υπάρχει αλληλοενημέρωση Οικογένειας – Σχολείου. (άρθρο 13 Π.Δ. 79/2017).Οι απουσίες των μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις περιπτώσεις που αναφέρονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ. (αριθ. Πρωτ. Φ.7/118240/Δ1/09-09-2020 ΥΠΑΙΘ).Κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19, κάθε εργάσιμη μέρα οι υπεύθυνοι των τμημάτων ενημερώνουν τον υπεύθυνο COVID-19 για τους απόντες μαθητές/τριες και οι οποίοι καταγράφονται. Επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους γονείς των απόντων μαθητών και ενημερώνονται για το λόγο απουσίας προστατεύοντας αν υπάρχει πρόβλημα τους υπόλοιπους μαθητές του τμήματος, σε περιπτώσεις ύποπτων περιστατικών, δίνοντας και τις ανάλογες οδηγίες που προτείνει ο ΕΟΔΥ.

 

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

   Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

Συστήνεται λόγω πανδημίας, η αποφυγή διοργάνωσης ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονέων και κηδεμόνων. Εκδηλώσεις μπορεί να γίνονται μόνο με την παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις.

Κατά την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται η παρουσία στην τάξη τρίτων προσώπων. Την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας φέρει ο Δ/ντής του Σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης που τη συγκεκριμένη ώρα κάνει μάθημα.

   Σε περιπτώσεις εγκεκριμένης έρευνας ή πρακτικής άσκησης φοιτητών, οι δάσκαλοι βρίσκονται μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και είναι υπεύθυνοι για την όλη εκπαιδευτική διαδικασία και ασφάλεια των μαθητών.

   Οι σχολικές μας αίθουσες λόγω covid-19 διαμορφώθηκαν με προσανατολισμό των θρανίων προς την ίδια κατεύθυνση και φροντίσαμε κάθε μαθητής/τρια να κάθονται σε ατομικό θρανίο και ο ένας πίσω από τον άλλο κατά πλάτη για λόγους μεγαλύτερης προστασίας.

   Στη Σχολική Μονάδα λειτουργεί σχολικό ιατρείο, με υπεύθυνους τη σχολική νοσηλεύτρια και με αναπληρωματικό εκπαιδευτικό του σχολείου για τη διαχείριση κάθε ύποπτου ενδεχόμενου περιστατικού covid-19 σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί προσέρχονται στο Σχολείο δεκαπέντε (15’) λεπτά πριν την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν από το Σχολείο δεκαπέντε (15’) λεπτά μετά το πέρας των μαθημάτων. Μεριμνούν για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα και ασφάλεια των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και σε ό,τι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.(άρθρο 12 εδ.1 Π.Δ. 79/2017).

Το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων καθώς και κάθε εκπαιδευτικού ή μη υλικού εντύπου και ηλεκτρονικού, που προέρχεται από διάφορους οργανισμούς, φορείς ή ιδιώτες, δεν ανακοινώνεται στους μαθητές χωρίς τη σχετική έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (εγκ.144456/Γ2/20-12-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

   Για τη χρήση κινητών τηλεφώνων και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή και παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου, εντός του σχολικού χώρου από τους μαθητές ισχύει η υπ’ αρ. 132328/Γ2/7-12-2006 καθώς και η με αριθ. Πρωτ.100553/Γ2/04-09-2012 αποφάσεις ΥΠ.Ε.Π.Θ. Οι εκπαιδευτικοί με την είσοδό τους στην αίθουσα διδασκαλίας, απενεργοποιούν το ατομικό τους κινητό τηλέφωνο και δεν επιτρέπεται να συνομιλούν, καθώς και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου. Παράλειψη του ανωτέρω καθήκοντος αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.(Ν.3528/2007, άρθρθ107 παρ.1 , Φ.Ε.Κ.26Α΄).

   Περί μέτρων ολικής απαγόρευσης του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους   ισχύει     το υπ’ αρ. Φ.908/106268/Η/31-8-2010 έγγραφο του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ.

 

«Πολιτική Προστασία και ασφάλεια Δ.Α.Ι. – Ενέργειες αντιμετώπισης  έκτακτων αναγκών»

 

   Στη Σχολική Μονάδα λειτουργεί σχέδιο δράσεων πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμών, πλημμύρας ,πυρκαγιάς κλ.π.)   σύμφωνα με την υπ΄ αριθ.πρωτ. Φ.201.011.292.Α1/31-05-2018»

   Όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την εκκένωση της αίθουσας στην οποία διδάσκουν την ώρα της έκτακτης ανάγκης

     Η εκκένωση του σχολείου θα γίνει όπως ακριβώς έχει οριστεί κατά τμήματα από τον κανονισμό αντισεισμικής προστασίας ή άλλων έκτακτων αναγκών (σεισμού,πλημμύρας πυρκαγιάς κλ.π.)

   Κατά την εκκένωση οι εκπαιδευτικοί παίρνουν μαζί τους τα απουσιολόγια και το φορητό φαρμακείο, αφήνουν τις πόρτες ανοικτές και βεβαιώνονται ότι δεν έμεινε στην αίθουσα διδασκαλίας κανένας μαθητής.

       Οι εκπαιδευτικοί των Παράλληλων Στηρίξεων Π.Ε. 70 και Π.Ε.71 συνοδεύουν και προστατεύουν τους μαθητές τους που υποστηρίζουν μαθησιακά τη συγκεκριμένη διδακτική ώρα. Η συγκέντρωση ανά τμήμα γίνεται στο κεντρικό προαύλιο του σχολείου. Στο σημείο συγκέντρωσης οι εκπ/κοί παίρνουν απουσίες, προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστεί προς τους μαθητές/τριες και ενημερώνουν τον υπεύθυνο καταγραφής μαθητών και τη συντονιστική ομάδα, όπου παραδίδουν τα απουσιολόγια και κατόπιν, όσοι είναι μέλη ειδικών ομάδων ενσωματώνονται στην ομάδα τους (πυρασφάλειας, πρώτων βοηθειών διακοπή δικτύων ηλεκτροδότησης και ύδρευσης , καταγραφής όλων των μαθητών, εντοπισμού εγκλωβισμένων κ.λ.π.) για περεταίρω δράσεις εφόσον κρίνεται αναγκαίο.

   Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, κατά την ώρα του διαλείμματος, ο εκπ/κός που θα κάνει προσκλητήριο μαθητών, θα είναι ο διδάσκων της επόμενης ακριβώς ώρας.

Οι γονείς και κηδεμόνες, ενημερώνονται και θα παραλαμβάνουν τους μαθητές από την είσοδο – έξοδο του Σχολείου και θα αναχωρούν μόνο, όταν δοθεί η άδεια από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό.

Δεν θα φύγει κανένας εκπ/κός, αν δεν πραγματοποιηθεί και η τελευταία εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση εκκένωσης του σχολείου και παράδοσης των μαθητών. Αντίγραφο του σχεδίου ετοιμότητας παραδίδεται σε όλους τους εκπ/κούς του Σχολείου. Το παρόν εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπως: σεισμού, πυρκαγιάς, πλημμύρας τρομοκρατικής ενέργειας και γενικά σε κάθε συμβάν που απειλεί τη ζωή, την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών και των εργαζομένων στο Σχολικό Συγκρότημα και επιβάλλει την ασφαλή διακοπή της λειτουργίας και εγκατάλειψής του.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων την Πράξη 3/24-09-2021 ομόφωνα εγκρίνει τον Εσωτερικό κανονισμό της Σχολικής Μονάδας για το σχολικό έτος 2021-22 σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με αρ. πρωτ. 13423/ΓΔ/04-02-2021.

Ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδσας

 

                                                        Διαμαντόπουλος Θεόδωρος